IMG_20191018_172501372.jpg

Het Aanbod van BONT in een notendop

Kleinschalig & persoonlijk!

Bij BONT vindt de zorg vrijwel altijd plaats in een kleinschalig groepsverband. De groepjes bestaan gemiddeld uit 5 - 8 jongeren met een verhouding van 1 begeleider op 2 tot 4 jongeren.  BONT richt zich op het bieden van begeleiding waarbij de BONTjongeren ‘spelenderwijs’ nieuwe ervaringen op kunnen (blijven) doen, waardoor zij gestimuleerd worden in hun ontwikkeling, ongeacht een beperking. Dit doen we 24 uur per dag, 365 dagen per jaar! BONT is ervan overtuigd dat jongeren het meeste leren van en met elkaar.

Door samen met leeftijdsgenoten op pad te gaan komen de jongeren en begeleiders terecht in nieuwe situaties waarbij unieke ervaringen opgedaan worden; essentiële stappen in het leven van een puber!

Hieronder zijn al onze BONTeClubs en overige zorg-mogelijkheden beknopt uitgelegd; klik gerust door voor meer specifieke informatie.

• Activiteiten waar het beleven en het meemaken van het ‘gewone leven’ centraal staan. Dit gebeurt naschooltijd met verschillende thema clubs (bijv. koken, paardrijden, muziek) en in weekend/vakantieperiodes met een flexibel en wisselend activiteitenrooster waar op kan worden ingeschreven.

De naschoolse clubs door de weeks zijn op vaste basis, dat houdt in dat je elke school week verwacht wordt.

En een beetje een inkoppertje maar deze na schoolse clubs zijn alleen voor jongeren die nog naar het VSO onderwijs) school toe gaan .

Door de weeks is het vervoer vanaf de VSO scholen in/om Rotterdam naar BONT vaak te regelen door ons.

• Voor jongeren die uitstromen uit het VSO onderwijs zijn er bij BONT veel verschillende mogelijkheden voor een gave werkplek. Zo kan je terrecht op de volgende plekken:

• de BONTacademie (zelfontplooing, facilitair, sporten & workshops)

• de BONTe keukentafel (werken in de horeca) Voor meer informatie zie: www.debontekeukentafel.nl

• BONTgroen (werken op een kinderboerderij en stadstuin)

• BONThelpt (bij een verzorgingshuis ondersteunen)

Bij BONT werkt kun je ook stage lopen vanuit de VSO scholen.

• Deeltijd woon / trainingshuis huis voor 8 BONTjongeren. Leren, werken en het huis uit gaan samen met bekenden/vrienden!

• 8 bewoners van zondag t/m vrijdag wonen

• Dag en nacht begeleiding aanwezig

• Overdag aan de slag bij BONT of andere werkplekken

• Bij BONT hebben we een logeervoorziening, waar iedere avond jongeren logeren. Het is geen traditioneel logeer huis (weekend) maar meer een nacht voor of na een activiteit.

• Logeren kan op iedere dag van de week

• Dag en nacht begeleiding aanwezig

• Structureel door de weeks of incidenteel in het weekend/vakantie

• Aandacht voor persoonlijke verzorging en zelfredzaamheidsontwikkeling.

Vervoer van/naar school of werkplek (dagbesteding) behoort vaak tot de mogelijkheden.

Heeft u interesse en wilt u uw jongere aanmelden, dan kan dit via een voor-aanmelding.
Klik hier voor op onderstaande knop: